top of page

Gelukkig hebben we de foto's nog...


Nu zou je kunnen stellen dat ik een redelijke fanatieke luchtvaart fotograaf ben en geregeld op zoek ga naar het diverse aanbod. Om die reden was ik ook ernstig gelukkig met de komst van deze mooie groene verschijning uit China op 20 augustus 2011. Het was dan ook de eerste en gelijk de laatste keer dat ik deze maatschappij trof. Een maand later werd de vrachtmaatschappij opgeheven en was het gedaan met Jade Cargo. Zo hebben we in de loop der jaren al diverse maatschappijen zien verdwijnen en niet alleen maatschappijen, ook toestellen. Denk aan de Fokker's. Als je een dagje langs de banen liep te struinen presteerde je het zelfs om soms drie keer op een dag met één en het zelfde toestel geconfronteerd te worden.

Simpel werd je ervan, en nu? Nu mis je ze. De Fokker's zijn niet meer evenals de MD-11's en ook zullen de sterk uitgedunde 747 vloot van KLM binnenkort uit het straatbeeld verdwijnen.

Gelukkig hebben we de foto's nog. Ondanks dat ik dan 'pas' 37 ben is er toch al een hoop veranderd in het straatbeeld. Ik weet nog dat de 1600 serie van NS het spoorbeeld bepaalde, dat de DAF 95 in '87 geïntroduceerd werd, in '94 de FH cabine van VOLVO en aan het einde van 2000 de NOKIA 3310 als voorbeelden. Als de dag van gister die 3310 ook al is dat ook alweer 19 jaar geleden. Neem de 747 hierboven als voorbeeld, in september '89 werd ze afgeleverd bij KLM. Inmiddels is ze met haar 30ste levensjaar gepensioneerd. Dus eigenlijk ten opzichte van een vliegtuig ben ik al 7 jaar over tijd. Niet dat ik al met pensioen zal willen maar ik verbaas mij weleens over het tempo dat het leven aan je voorbij vliegt. Weer een momentje om stil te staan bij het feit dat elke dag een feestje zou moeten zijn. Tenslotte is het leven eenrichtingsverkeer.

Wees wie je bent en geniet ...

Tot later, tot de volgende...

Recent Posts
bottom of page