top of page

14 jaar luchtvaart...

Als ik terug zoek in mijn database stammen de eerste foto's van luchtvaart uit 2005. De kwaliteit laat te wensen over maar ik had toen ook de spullen niet zoals die nu wel tot mijn beschikking zijn. De interesse was er wel al eerder maar buiten bereik. Fotografie is een onderdeel van mijn leven geworden, dat is iets van de laatste jaren. Voor 2005 was ik in ieder geval met van alles bezig behalve met camera's. Al met al krijg je zo zachtjes aan ook wensen in de zin van wat wil ik nou nog is fotograferen. Dat verschilt van eenvoudig tot ingewikkeld. Zelfs tot zaken die eenvoudig zijn maar ingewikkeld worden. Zo heb ik in de luchtvaartfotografie inmiddels wat missies.

Kenya Airways was eerst zo'n drama om te platen. Toestellen van hen vertrokken pas als ik net weg was. Dat je in je ooghoek het toestel ziet gaan en dat je je camera niet bij de hand hebt. Of je staat net bij de ene baan terwijl je haar ziet landen op een andere baan enzovoorts enzovoorts. Kenya is naar wens inmiddels wel gelukt.

Nog wel wat aan de bescheiden veilige kant, lekker statisch. Gewoon voor de zekerheid dat de plaat goed is. Leuk! die kun je dan weer toevoegen aan je collectie exoten. (Bij mij is het al snel een exoot zodra het geen KLM, EasyJet, Flybe enz. is oftewel de toestellen waar je mee dood gegooid wordt).

Zo heb ik altijd wel een wensen lijstje. Nu is het onderwerp van dit artikel 14 jaar luchtvaart, in die 14 jaar dat ik wat actiever ben met luchtvaart mij nog nooit gelukt om een EVA Air goed te pakken. Heb er alleen maar drama platen van:

Dit heeft inmiddels de status missie bereikt. In het kader moet ik iets mee, plannen, organiseren en gaan. Heb er alleen maar drama platen van. Sta je langs de Polderbaan als enige inbound. Je ziet op flightradar EVA air het Nederlandse luchtruim betreden richting AMS EHAM en je denkt nu gaat het gebeuren. Dat ziet de toren ook natuurlijk en ik weet zeker dat er 1 in die toren staat af te speuren welke fotohobbyisten langs de baan staan te koekeloeren en denken van 'hey, hij is er weer, jongens gooi de zwanenburg maar open hoooorrrrrr'. (ja dit is officieel 1 van mijn complot theorieën) En dan zie je EVA eerder afbuigen dan gewenst en landen op de Zwanenburg... Sta je dan met je goeie gedrag, dan schiet mijn 400mm nog steeds tekort. Maargoed in de 14 jaar tijd is dit één van de betere EVA platen die ik heb typ ik met het schaamrood op mijn kaken.

Ik beloof beter...

Tot horens...

Tot de volgende ;)

Recent Posts
bottom of page